17 Ağustos 2011 Çarşamba

William Shakespeare HAMLET (sahne 5)



Düzlüğün başka bir tarafı

(Hayalet ile Hmalet girerler)

HAMLET : Nereye götürüyorsun beni baba? Söyle; daha ileri gitmem.

HAYALET: Evladım kulaklarını aç beni dinle!

HAMLET:Peki baba

HAYALET: Çocuğum; cehennemin o harlı ateşlerine gitme vaktim yaklaşıyor.

HAMLET: Babacığıııım!

HAYALET: Bana acıma. Sadece sana diyeceklerimi dikkatle dinle!

HAMLET: Peki baba, tamam baba.

HAYALET: İntikamımı alacaksın.

HAMLET: Ne intikamı ya?

HAYALET: Babanın ben senin baban! Zamanında işlediğim günahlar yüzünden azap çekiyorum. Yanarak temizlenicek, arınacakmışım.Yönetici olmak çok zor işmiş. Mezarım bana dar geliyor. Sana öteki dünyayı anlatmam yasak edilemseydi her gün ibadet eder Allah'a yalvarırdın seni affetsin diye. Sırat köprüsünden nası geçeceksin bir düşün? İşte Hamlet öteki dünyayı senin gibi insanlara anlatmam yasak. Beni azıcık sevdiysen dinle

HAMLET : Allah'ım inanamıyorum.

HAYALET: O cinayetin öcünü al Hamlet.

HAMLET: Ne cinayeti ?

HAYALET: Hem de cinayetlerin en kalleşce olanı. Her cinayet kalleşcedir ama bu daha kötüsü. İnsanların hiç duymadığı görmediği bir cinayet.

HAMLET: Çabuk söylesene! Hemen intikam alayım, kimin kanı döküldüyse yerde kalmasın.

HAYALET: Görüyorum ki hazırsın yavrum. Zaten o kadar hissiz olman için benim evladım olmaman gerekirdi. Aferin sana aslan yavrum. Biliyorum ki sen bir o kadar cesur ve bi o kadar mertsin, gözü karasın. Hamlet, sarayın bahçesinde şekerleme yaparken beni bi yılan soktuğu yalanı ortaya atıldı ya..

HAMLET: Eee

HAYALET: İşte o öyle olmadı.

HAMLET: Aaaaaa!!!

HAYALET: Beni öldürdüler Hamlet...

HAMLET: Bütün Patagonya ölümüm hakkında yalan bir hikayeyle uyutuldu. Oysa sen benim delikanlı oğlum. Babanı öldüren kalleş şimdi ülkenize kral oldu!

HAMLET: Neeee! Biliyordum ama biliyordum! Anlamıştım zaten! Vay hain!

HAYALET: Evet, yengesine göz diken namussuz, arlanmaz herif! Anneni zenginlikle kandırdı.Hediyeler verdi. Sanki ben ondan zengin değildim, annen de nasıl kandıysa! Sonunda kötü emellerine alet etti. Evlenirken iyi günde kötü günde diye söz vermemiş miydik annenle? Sen git o seviyesiz adamla birlikte ol, bana onunla ihanet et! Dur bakayım tan mı ağarıyor ne? Az vaktim kaldı Hamlet. Amcan Şifacı Ayhan'a hazırlattığı ölüm suyunu geldi kulağıma döktü. O an sadece deliler gibi kıvranabildim. Ne olduğunu anlayamadım. Sadece onun benim azabım karşısında nasıl keyif aldığını o iğrenç sırıtışından anladım. Böyle işte oğlum. Uyurken bi kardeş eliyle öteki dünyaya getiriliverdim. Hem karımı, hem krallığımı hem de canımı elimden aldı. Öyle kardeş olmaz olsun. Annem onu doğuracağına taş doğursaymıs daha iyiymiş. Ben onun öyle olduğunu bilseydim yaşatır mıydım, yaşatır mıydım hiç! Hamlet intikamımı al yavrum, babanın hakkı için al.
Onun annenle birlikte olmasına sakın izin verme, o namussuzluğa gözü kapalı kalma. Annen için kötülük düşünme, her ne yaparsa yapsın o senin annendir. Dokuz ay karnında taşıdı seni, sütüyle karnını doyurdu. Allah'a havale et onu. Kendi saflığının kurbanı oldu o,ona diyecek bir şeyim yok sadece acıyorum. Gün ağarıyor Hamlet. Allah'a emanet ol çocuğum. Hakkını helal et. Unutma hiç beni, arada bir dua gönder de ruhum rahatlasın.

HAMLET: Eyy göklerdeki melekler! Ey yeryüzündeki aciz varlıklar! Ey her şeyi yaratan yüce Allah'ım! Ne yaptım da bana bu günleri gösterdin. Aaaahhh!! Çıldıracağıııım!! (Saçını başını yolar)
Öldüreyim mi şimdi onları öldüreyim mi? (Duvarlara tekme atar) Annem bir namussuzum yatağında, krallığımız işe bir şerefsizin ellerinde. Hepsine gününü göstereceğim hepsine! Olamıyorum işte olamıyorum sakin olamıyorum! (Hamlet oraya buraya tekme atıp çıldırırken dengesini kaybedip surlardan aşağıya düşer ve ölür.)

not: bu son beni üzüyor