22 Ağustos 2011 Pazartesi

NOKTALAMA İŞARETLERİ VE YAZIM KURALLARI İLE İLGİLİ ÇALIŞMA YAPRAĞI


  NOKTALAMA İŞARETLERİ VE YAZIM KURALLARI İLE İLGİLİ ÇALIŞMA YAPRAĞI
Cümledeki yazım yanlışlarını bulup düzeltiniz.(Yazım yanlışı olmayan birkaç cümle de var.)

1)Muğla’lı arkadaşım beni ziyaret etti.
2)Bu gün oniki yaşına girdi.
3)Yalnış cevaplar verdiğini duyunca çok üzüldü.
4)17.’inci asırda Batı dünyasında gerçekleşen “bilimsel devrim” herşeyi deneye dayandırıyordu.
5)Onu af etmekle hata yaptın.
6)1923’de ilan edilmişti Cumhuriyet.
7)22 ocak Salı günü doğmuştu.
8)Okuduğu şiir güzelmigüzel.
9
)Kablumbağa gibi yavaş,yavaş geliyordu.
10)Ağrı dağına çok kar yağdı.
11)Ali kitap’sız okula geldi.
12)Fatma teyze yanlız yaşıyordu.
13)Babam ankaraya gidecek, çok üzülüyorum.
14)Bu akşam herkez Duru’larda toplanacak.
15)Asla Mehmetçik’ler ölmez.
16)Defterini alda sınıfa gir.
17)Bu millet nice Fatih’ler yetiştirecek.
18)Annem hastaydı,iğileşti.
19)Ahmet Haşim’in Merdiven Şiiri’ni çok seviyorum.
20)Tarık Buğra’nın küçük ağa en iyi romanıdır.
21)Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne girdi.
22) Parayı Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na bağışladı.
23)Sözcüğün yazımı içi TDK’na baktın mı?
24)OKS’nda 1.’inci geldi.
25)Atatürk 29 ekim 1923’de Cumhuriyet’i ilan etti.
26)Biz ailemle beraber Pazar günü pikniğe gideceğiz.
27)Ben 28 mayıs Perşembe günü doğdum.
28)Babam iki kilogram elma almış.
29)Annem 10 metrelik bir masa örtüsü dikmiş.
30)Bizim en önemli padişahımız ikinci Mehmet’tir.
31)Benim bankaya tam üç yüz YTL borcum var.
32)Biz dün Ali dayıya yemek yemeye gitdik.
33)Ayşede bize gelecekmiş.
34)Antalya’daki deniz bir başka …
3
SORU: “Ben ki ( )senelerden beri ( )hiç durmaksızın çalışıyorum( )fakat hâlâ kenarda köşede beş kuruşum yok( )”cümlesine uygun noktalama işaretlerini getiriniz.
A)(,)(,)(,)(.) B)(;)(,)(,)(.)
C)(,)(,)(;)(.) D)(,)(:)(,)(.)
5)Bastığın yerleri toprak diyerek geçme tanı!
36)Kitabın dördüncü baskısını yaptık.
37)Cevizleri 6’şar 6’şar paylaştık.
38)Gönülümü çok kırdın,seni asla af edemem.
39)Düpe düz hırsızlık yapmış işte!
40)Anodolu’nun doğusu da bizim,Batı Anodolu’da bizim.
41)Her zaman güneş doğudan doğar,batıdan batar.
42)Ben güneşsiz yaşayamam.
43)Seni Dünya’lar kadar seviyorum.