20 Ağustos 2011 Cumartesi

İLKÖĞRETİM HAFTASI KONUŞMA METNİ, KUTLAMA PROGRAMI



İlköğretim Haftası İle İlgili Kutlama Programı 

1 Bölüm: Kutlama töreni ... ilköğretim Okulu'nda Saat 8.30’da Yapılacaktır)

1 Başta Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ile Şehitlerimiz ve ebediyete intikal eden tüm öğretmenler için bir dakikalık saygı duruşunda bulunulacak ve ardından İstiklal Marşı okunacaktır

2 İstiklal Marşı Beden Eğitimi Öğretmeni .. eşliğinde okunacak ve Kutlama Töreni sunuculuğu okulumuz öğretmenlerinden... tarafından yapılacaktır.

3 Okul Müdürü ... ile Türkçe Öğretmen ....tarafından günün anlam ve önemi ile Vatan, Bayrak, ATATÜRK başta olmak üzere Türk Büyükleri, Milli dayanışma ve beraberlik, (bilgi yelpazesinet) olağanüstü dönemlerde acıların ve sevinçlerin paylaşılması muhtevalı konuşma yapılacak

a Öğrenciler tarafından Öğrenci Andının okunması

b Bir öğrencinin konuşması

c Okullun tanıtımı ilgili bilgi verilmesi

d Beş öğrenci tarafından şiir okunması

e 8 sınıflar tarafından 1 sınıflara “Hoş Geldiniz Çiçeği” verilmesi



İLKÖĞRETİM HAFTASI KONUŞMA METNİ

Saygıdeğer müdürüm, değerli öğretmen arkadaşlarım, sayın veliler, sevgili öğrenciler,
İlköğretim haftasının kutlandığı bu günde, Atatürk’ün özlediği çağdaş uygarlık düzeyinin ancak bilgi ile mümkün olacağının bilinciyle 2010-2011öğretim yılına başlıyoruz.

İlköğretim haftası çağdaş eğitimin gerçeklerinin konuşulduğu,ilköğretimin,okuma-yazmanın öneminin, kişiye ve topluma sağladığı yararlarının anlatıldığı bir haftadır.

Atatürk’ün hedef gösterdiği çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkabilmek Türk milletinin özlemidir.Bu özlemi gerçekleştirmede en büyük önderimiz ise bilgi olmalıdır.Bu bilgileri kullanan öğrenciler bilimi ve teknolojiyi kabul etmiş,edindiği bilgileri, yaşamda karşılaştığı problemleri çözmede kullanabilen insanlar olmalıdır.Eğitim kurumları arasında önemli bir yere sahip olan ilköğretim okulları bu bilgilerin temelinin atıldığı bir kurumdur.Kişilerin önce kendisine sonra aile ve çevrelerine yararlı olmaları ancak eğitimle mümkün olacaktır.Bir ülkenin gelişmişlik düzeyi eğitimli insan sayısıyla ölçülür.

Yeni bilgiler,yenidostluklar,güzel günler ve aydınlık fikirlere kavuşmamız dileğiyle ilköğretim haftanızı kutluyorum.

İnsanın diğer canlılardan ayıran en önemli özellik, aklı ve zekasıdır. Fakat akıl, kendiliğinden gelişemez. Aklı geliştiren, kullanılmasını öğreten bilgilerle zenginleştiren okuldur. Çünkü okul, bir eğitim ve öğretim yuvasıdır, insanın yetiştirildiği yerdir.

Sevgili öğrenciler! sizler buraya bilgilenmek, aklınızı zenginleştirmek, uygar bir insan olmak için geliyorsunuz. Öğretmenleriniz de bu özellikleri sizlere kazandırmak için buradadırlar. Hepimizin görevi sizleri, yararlı ve uygar bir insan olarak yetiştirmektir. Eğitilmemiş toplumlar uygar olamazlar, gelişemezler, ayakta kalamazlar. Ünlü Fransız romancısı Victor Hugo derki: “okul uygarlığın geliştiği yerdir.”
Okul eğitim ve öğretim yuvası olarak, sizlere çeşitli bilgiler verir, beceriler kazandırır, yenilikleri; gidedceğiniz yolu, Atatürkçülüğü en iyi biçimde kavratır. Ayrıca okul, toplu yaşamayı, birbirimizi sevmeyi, kurallara uymayı da öğretir.

Okula gelmek, ondan yararlanmak insan hayatında çok önemli bir aşama ve başlangıçtır. Atatürk bir sözünde şöyle diyor: “İlk ilham; ana baba kucağından sonra, okuldaki öğretmenin dilinden, vicdanından, eğitiminden alınır.”

Eğer aklınızın zengin olmasını istiyorsanız, uygar bir insan olarak yetişmek istiyorsanız okulunuza dört elle sarılınız, ona sahip çıkınız. Okulun bütün olanaklarından yararlanınız. Öğretmenlerinizden, en iyi biçimde faydalanınız. Düzenli çalışınız. Çünkü başarılı olmanın yolu, düzenli, programlı ve disiplinli çalışmaktan geçer.

İnsan varolduğundan beri, yeni şeyler öğrenmek ve bilgiye sahip olmak istemiştir. Bundan dolayı tarih boyunca sürekli çalışmış, araştırmıştır. Gelişmiş toplumlarda bilgi; güç ve otoritedir. Bilgiye ulaşmak için ise modern teknoloji ile donatılmış kurumlara ihtiyaç vardır. Bu kurumlar okullardır. Okullarımızın amacı; siz sevgili öğrencilerimizi bilgilendirerek, hayata ve geleceğe hazırlamaktır.

Yeni bilgiler yeni dostluklar, güzel günler ve aydınlık fikirlere kavuşmamız dileğiyle İlköğretim Haftanızı kutlarız…



İlköğretim Haftası İle İlgili Açıklama 

İlköğretim temel öğrenimdir Yasalarımıza göre zorunlu ve parasızdır İlköğretim, yedi yaşında başlar ve on beş yaşında biter Sekiz yıldır

Okulların açıldığı hafta ilköğretim okullarımızda İlköğretim Haftası olarak kutlanır Genel olarak bu hafta, Milli Eğitim Bakanlığı'nın radyo, televizyon konuşması ile açılır Okullarımızda törenler düzenlenir Törende konuşan okul müdürü ve öğretmenler; Eğitimin ve öğretimin değerini, yararlarını açıklarlar Okuma - yazma bilmenin önemi üzerinde dururlar Gerçekten, birey olarak başarılı olmak için en başta okumayı ve yazmayı öğrenmek zorundayız Bilmediklerimizi okuyarak öğreniriz Okuma - yazma bilmeyen bir kişinin bilgili olması düşünülemez

Atatürk'ün özlediği çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkabilmek, ancak bilgi ile olur Bize yaşam boyu gerekli olan bilgi ve becerilerin temeli ilköğretimde atılır İlköğretim Haftası; bu gerçeklerin konuşulduğu, ilköğretimin, okuma - yazma öğrenmenin kişiye, topluma sağladığı yararların anlatıldığı bir haftadır

Kendimize, ailemize, çevremize, ulusumuza, insanlığa yararlı olmak okuma - yazma öğrenmekle başlar İlköğretimin önemine inanan Atatürk, cumhuriyetin ilanından sonra harf devrimini gerçekleştirdi Okunması ve yazılması çok güç olan Arap yazısı yerine bugün kullandığımız Türk yazısını getirdi Harf devrimi sonucu, yurdumuzda okuma - yazma bilenlerin sayısı giderek çoğaldı

İlköğretim okulunun ilk beş yılı ilkokul bölümüdür altıncı yıldan itibaren ortaokul bölümüne devam edilir Öğrenimlerini başarıyla tamamlayanlara sekizinci yılın sonunda diplomaları verilir İlköğretimi tamamlayan öğrenciler, diploma notları göz önüne alınarak Lise veya dengi okullara kabul edilirler Orta öğrenimini tamamlayanlar sınavlara girerek Yüksek okul veya üniversitelerde öğrenime başlar Yüksek okullarda ve üniversitelerde öğrenim süresi iki yıldan altı yıla kadar değişmektedir

Orta öğretime devam etmeyenler, edemeyenler, dilerlerse hayata ve iş alanlarına hazırlanmak için tamamlayıcı, hazırlayıcı, yetiştirici kurslara katılırlar Sanat okullarından yararlanırlar, ya da bir iş yerine çırak olarak girerler Kurslarda, işyerlerinde edindikleri becerilerle bir iş sahibi olurlar Burada kazandıkları para ile aile bütçesine katkıda bulunurlar

Milli Eğitim Bakanlığı; okuma - yazmayı yaygınlaştırmak amacı ile yetişkinler için kurslar açmakta, bu kurslara her yıl çok sayıda yurttaşımız katılmaktadır Sonuçta okur - yazar oranımız artmaktadır Yakın gelecekte öteki ilerlemiş ülkelerde olduğu gibi yurdumuzda da okuma - yazma bilmeyen kalmayacaktır

İlköğretim Haftası'nda çevremize okuma - yazmanın gerekliliğini, değerini, önemini anlatmalıyız Öğrenme, iyiyi kötüden, doğruyu yanlıştan ayırmayı sağlar Bilgisiz, eğitimsiz insanlar daha çok suç işleme eğilimindedirler Genel olarak eğitim ve öğretim suç işleme oranını azaltır

Gün gelecek vatandaşlarımızın tamamına yakını okuma - yazma öğrenecek, okuyarak edindikleri bilgileri günlük yaşamlarında uygulayacak, böylece işlerinde daha verimli ve başarılı olacaklardır

Kısacası ikinci Cumhurbaşkanımız İsmet İnönü'nün dediği gibi " İlköğretim davası insan olma, ulus olma davasıdır"



İLKÖĞRETİM HAFTASI 

Hani oyun oynardım geçen yıl sokaklarda

Şimdi okullu oldum, karşımda kara tahta

Öğretmenim anlattı, okumak çok güzelmiş

Bu sayede bu millet, tarihini öğrenmiş



İlk günden ben ant içtim, çalışıp başarmaya

Küçüğümü severek büyüğümü saymaya

Türk’üm dedim, sonunda, gururla bağırarak

Sanki uçtum o anda ne güzelmiş okumak



Babam da söylüyordu, heyecan duymamıştım

Okulun verdiği şevk evden daha yüceymiş

Şimdi titredi tenim, kendimle barışığım

Arkadaşlar, ben şimdi okumaya aşığım

Hakkı ÇEBİ



İLKÖĞRETİM HAFTASI 

Yüzyıllarca susadık,
Okumaya yazmaya
Bütün dünya koşarken,
Biz kalmışız pek yaya

Köylerimiz okulsuz,
Şehirler okulsuzmuş
Anadolu bakımsız,
Anavatan yolsuzmuş

Atatürk bir gün çıkıp,
Milleti kurtarmasa,
Yüzyıllar aynı gider,
Biter miydi bu tasa ?

Büyük bir ulus için,
Geri kalmak ne acı…
İlköğretim Haftası,
Bir savaş başlangıcı

İ Hakkı TALAS






 Bilgisiz insan, meyvesiz ağaca benzer.

 İlköğretim davası, insan olma, ulus olma davasıdır.

 Yurt kalkınmasının temeli ilköğretimdir.

 Öğrenim, aklın gücünü geliştirir.

 Bilmemek ayıp değil, bilmediğini öğrenmemek ayıptır.

 İlköğretim geleceğin temelidir.

 Bilgisiz insanın dostluğundan, bilgili insanın düşmanlığı daha iyidir.

 Okul gençliğe; insanlığı, saygıyı, ulusu ve ülkeyi sevmeyi öğretir.

 İlköğretimin değerini her yurttaşa anlatmak ulusal bir görevdir.

 Bilen, bilmeyenden sorumludur.

 Bilmek demek, yapmak demektir.