22 Ağustos 2011 Pazartesi

TÜRKÇE DERSİ OKUL ZÜMRESİ


2010-2011 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI
..  İLKÖĞRETİM OKULU
I. DÖNEM TÜRKÇE DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR

Toplantı Tarihi :30.09.2010
Toplantı Yeri :Öğretmenler odası
Toplantı Saati :12.30
Toplantıya Katılanlar :Türkçe Öğretmeni:..M.Yardımcısı: ..
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama
2. İlçede yapılan zümre kararlarının gözden geçirilmesi.
3. Geçmiş dönemlerin genel değerlendirilmesinin yapılması
4. Başarının arttırılması için alınacak tedbirler.
5. Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği.
6. Ölçme ve değerlendirme.
7. Türkçe dersi işlenişi ve etkinlikleri.
8. Dilek ve temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR
1. 30.09.2010 tarihinde Türkçe dersi zümre öğretmeni saat 12.30’da öğretmenler odasında bulunarak belirlenen gündemi görüşmeye karar vermiştir.
Yapılan yoklamadan sonra iyi dileklerle gündem maddeleri görüşülmeye başlanmıştır.
2. İlçeye ait zümre toplantı tutanakları incelendiğinde
3- I. dönemde Türkçe dersinde başarı oranları incelenmiştir.
..Ç: “Başarıyı yeterli buluyorum. Ama başarının daha da artırılması için başarısız olan öğrencilerin başarısızlıklarının nedenlerinin doğru tespit edilerek giderilmesi gerekmektedir. Okulumuzdaki başarısızlığın temelinde en az öğrencilerin kişisel nedenleri kadar toplumsal nedenler de etkili olmaktadır. Öğrencilerin ailevi, sosyal, ekonomik, çevre şartları, kültür seviyeleri, sorumluluk bilincinin yeterli oranda kazanılamadığı vb. nedenler başarıyı etkilemektedir. Her sınıfta motivasyonu bozan, davranış bozukluğu gösteren birkaç öğrenci var. Bu öğrenciler tüm uyarı ve konuşmalarımıza rağmen davranışlarında bir tutarlılık gösterememekteler. Veliler ile iletişimimiz yetersiz kalmaktadır.2. dönem çeşitli önlemlerimizle başarının daha artacağı inancındayım.”
..:”Öğrencilerin öncelikle verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmeleri ve yapılacak veli toplantısında ailelerin de verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri gerekmektedir. Öğrenciler genelde Türkçe dersini seviyorlar. Bazı öğrencilerin sosyal, ekonomik, kültürel, aile şartlarını düşündüğümüzde duygu ve düşüncelerini anlatmakta sıkıntı çektiklerini, söylenenleri anlamakta zorlandıklarını, yeterli okuma alışkanlıklarının olmadığını gözlemliyoruz. Öğrencileri bir bütün olarak değerlendiriyoruz. Planlı ve düzenli ders çalışma, okuma, öğrenciyi ilgi, yetenek, becerileri doğrultusunda yönlendirme,8.sınıflarda daha fazla test çözerek sınavlara hazırlanma, veli işbirliği vb. konularda çalışmalarımız 2.dönemde de sürecektir.”
..:”Sorunlu ve davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenerek öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunda görüşülmesi, rehber öğretmene yönlendirilmesi ve velisiyle gerekli iletişimin kurulması gerekli.6.7.8.sınıflarda hala okuma seviyesi çok düşük öğrencilerimiz var. Bu öğrencilerimize daha fazla kitap okumaya yönlendirmeliyiz. Görsel araç-gereçlerden, okul ve çevre olanakları dahilinde daha fazla yararlanmalıyız. Öğrencileri seviyelerine, ilgi ve becerilerine göre sosyal,kültürel etkinliklere yönlendirmeliyiz.1.dönemde olduğu gibi 2.dönemde de çalışmalarımız sürecektir.”
...:” Öğrenci başarısızlıklarının temelinde derse ilişkin hazırlıkların yeterince yapılmadığı görülmüştür.6.sınıflarda yeni program doğrultusunda araştırmaya ve sınıf içi etkinliklere ağırlık veriyoruz. Ancak öğrenciler gerekli aile desteğini alamıyorlar. Dolayısıyla okulda kazandırılmaya çalışılan davranışlar aile ve çevrede desteklenmeyince yeterli başarı ve gelişim sağlanamıyor. Öğrencilerin seviyelerini, okul, aile, çevre şartlarını göz önünde bulundurarak her olumlu davranış ve başarılarını değerlendirmeli ve desteklemeliyiz.”
4. Başarının arttırılması için alınacak önlemler:
“ - Öğretimden önce eğitime ağırlık verilmesi,
—Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması,
—Okul-veli işbirliği,
—Öğrencilerin seviyesine ve şartlarına uygun ölçme-değerlendirme yapılması,
—Performans ve proje ödevlerinin yine öğrencinin ilgi-beceri ve erişebileceği kaynaklara göre verilip değerlendirilmesi,
-Sosyal, kültürel,okul ve sınıf içi etkinliklere yönlendirme,
—Öğrenci merkezli eğitim-öğretim,
—Davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenip gerekli rehberliğin yapılması.”
5. Türkçe dersi öğretmenlerinin eğitim öğretim sistemi içinde karşılaştıkları en büyük sorun öğrencinin duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak yeterince iyi ifade edememeleridir. Diğer derslere giren öğretmenlerin de en az Türkçe öğretmenleri kadar dilimizi doğru ve kurallara uygun kullanmaya dikkat etmeleri, örnek olmaları, öğrencilerin ifade bozukluklarının giderilmesinde destek olmaları gerekmektedir. Bu konuda bütün diğer zümre öğretmenleriyle işbirliğine gidilecektir.
6. 1.dönemde olduğu gibi 2.dönemde de öğrenciler Türkçe dersinden 3 yazılı yoklama ,1 Türkçe performans ödevi ,proje ödevleri ve ders içi performans notları ile değerlendirilecektir.
1.sınav mart ayının 4.haftası
2.sınav nisan ayının 4.haftası