22 Ağustos 2011 Pazartesi

KANAAT DÖNEMİ ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI



ATAKÖY İLKÖĞRETİM OKULU
2010-2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 6/A SINIFI I. KANAAT DÖNEMİ ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI


Toplantı tarihi : 4/10/2010

Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası

Toplantı saati : 12.30



Toplantıya katılanlar : Okul Müdürü ..ve şube öğretmenleri :.. (Türkçe), .. (Görsel San.), Elçin KIRAY (Müzik), Z..    (matemetik), ... (Fen Bil.) ...(Sosyal Bil.), .. (İngilizce), .. (Teknoloji ve Tasarım), .... (Din Kül.),..( Beden Eğ.), .. (Görsel San.) hazır bulunmuşlardır.

Ataköy İlöğretim Okulu 6/A sınıfı şube öğretmenleri, 2089 sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan eğitim ve öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesine ilişkin yönerge gereğince yukarıda belirtilen yer, tarih ve saatte toplanarak tespit ettiği gündem maddelerini görüşüp aşağıdaki
kararları almıştır.


GÜNDEM MADDELERİ


  1. Açılış ve yoklama.
  2. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı.
  3. Öğrencilerin kişilik özellikleri.
  4. Öğrencilern sağlık durumları.
  5. Öğrencilerin derslere karşı ilgisi ve durumları.
  6. Öğretmen ve öğrenci ilişkileri.
  7. Öğrencilerin verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi.
  8. Derslerin öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde işlenmesi.
  9. Öğrencilere kendine güven duygusunun kazandırılması.
  10. Öğrencileri araştırmaya yöneltme.
  11. Ders araç gereçleri ve bunların kullanılması.
  12. Öğrencilerin beslenme durumları.
  13. Temizlik, düzen, kılık-kıyafet.
  14. Mesleki reberlik ve SBS.
  15. Dilek ve temenniler.







GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

Madde 1: 6/A Sınıfı Şube Öğretmenleri, Okul Müdürü..başkanlığında toplanmıştır. Yapılan yoklama sonucunda bütün öğretmenleri toplantıya katıldığı görülmüştür.
Madde 2: Saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı okundu.
Madde 3: 6/A Şube-Rehber Öğretmeni Elçin KIRAY öğrencilerle ilgili tespitlerini şu şekilde dile getirdi:
Bazı öğrencilerin derslere karşı çok ilgili ve istekli olduğunu fakat bazı öğrencilerin derslere uzak durduğunu söyledi. Velilerin öğrencilerin günlük ödevlerini yapıp yapmadıklarını takip etmediklerini derslere karşı ilgilerini arttıracak yeterince güdüleme ve destek sağlamadıklarını bu yüzden öğrencilerin velileriyle görüşerek müşavirlik hizmeti yapılması gerektiğini vurguladı.
Madde 4: 6/A sınıfı öğrencilerinin sağlık durumlarıyla ilgili olarak ciddi sağlık problemi bulunan öğrencinin bulunmadığı Beden Eğitimi Dersi Öğretmen.. tarafından dile getirilmiştir.
Madde 5: Bazı öğrencilerin derse ilgisinin yeterli düzeyde olduğu ve bu durumun derslerindeki başarılarına yansıdığı belirtildi. Bazı öğrencilerin ise derslere karşı ilgisiz kaldığı ve bu öğrencilerin oldukça başarısız olduğu İngilizce Öğretmeni ..tarafından belirtildi. Öğrencilerin problemlerinin aşılması ve başarılarının arttırılması için bu öğrencilerle ve velileriyle sık sık görüşme yapılması gerektiği Okul Müdürü Taylan ARIBAŞ tarafından belirtildi. Başarısız öğrencilerin özellikle ailevi problemler yaşayan öğrenciler olduğu Şube-Rehber Öğretmen .. tarafından belirtildi.
Madde 6: Öğrencilerin içinde bulundukları gelişim dönemindeki özelliklerinden dolayı bir çok probleminin olabileceği bu yüzden onlara anlayışla yaklaşarak empati düzeyinde iletşimde bulunarak yanlarında olmamız gerektiğini Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmeni .. tarafından dile getirilmiştir.
Madde 7: Bazı öğrencilerin nasıl ders çalışmaları gerektiğini bilmedikleri, bu yüzden bütün öğretmenlerin derslerde öğrencileri verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi gerektiğini Sosyal Bilgiler Öğretmeni ..... tarafından belirtildi. İngilizce Öğretmeni E..velilerin de bu konuda bilgilendirilmesi gerektiğini çünkü evde öğrencilere onların reberlik ettiğini ve konuda yeterli bilgiye sahip olmaları gerektiğini belirtti.
Madde 8: Bazı öğrencilerin derslerde sıkıldıklarını, yeterince güdülenmedikleri gözlemleğini belirten Din Dersi Öğretmeni ..... ilgi çekici yarışmalar, oyunlar oynanabileceğini, bilgisayarın kullanılabileceğini vurguladı.
Madde 9: 6/A Şube-Rehber Öğretmeni..öğrencilerin genelinin kendine güvenli olduğunu gözlemlediğini fakat bunun sürekliliğinin sağlanması için öğrencilerin başarılarının desteklenmesi gerekliliğinin üzerinde durarak onların bir birey olarak kendilere ve çevrelerine saygılı olma özelliğinin kazandırılmasının önemli olduğunu vurguladı.
Madde 10: Öğrencilerin konulara sadece ders kitaplarından hazrılanıp gelmek yerine onları araştırmaya yöneltmek, derse katmak gerektiğini Matematik Öğretmeni.. ... tarafından belirtildi. Öğrencilerin bilgiye nasıl ulaşacaklarının bu yolla öğretileceği, kendi çabalarıyla, uğraşarak elde edecekleri bilgilerin daha kalıcı olacağını belirtti.
Madde 11: Sosyal Bilgiler öğretmeni .... , öğrencilerin ders araç ve gereçlerinin her derste kontrol edilmesi gerektiğini, okulda bulunan veya öğretmelerin hazırladığı materyallerin her derste kullanılması gerektiğini belirtti.
Madde 12: Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmeni E..; çoğu öğrencinin kahvaltı yapmadan okula geldiğini ve aldıkları sağlıksız yiyeceklerle beslendiklerini belirtti. Bu durumda çocukların beden ve zihin gelişimlerinin olumsuz yönde etkilendiğini, öğrencilerin ve velilerin bu konuda uyarılması gerektiğin vurguladı. Beden Eğitimi Dersi Öğretmeni .. öğrencilerin öğlende taşımalı öğrenciler için hazırlanan yemekte iştahlarının açık oldugunu geçen senelere oranla çocukların daha az yemek seçtiklerini belirtti.


Madde 13: Öğrencilerin temizliklerine dikkat ettiklerini gözlemlediğini Din Dersi Öğretmeni ..... tarafından belirtildi. Fakat yine de temizlik kurallarının öğrencilere ara sıra hatrlatılması gerektiğini ve velilerin de bu konuda özenli davranmaları gerektiği bu yüzden velilerinde bu konuda özenli olmaları için uyarılması gerektiğini 6/A Şube-Rehber Öğretmeni ..  tarafından belirtildi.
Madde 14: Öğrencilerin sayısal ve sözel yeteneklerine göre, derslerine giren bütün öğretmenlerin branşlarının özelliğine göre onlara seçmek istedikleri liseler ve meslekler konusunda rehberlik yapabileceği vurgulandı. Ayrıca yıl sonunda girecekleri SBS sınavı için tüm öğrencilerimize faydalı olabilecek gerekli çalışmların branş öğretmenlerimizin iş birliğiyle yapılması kararlaştırılmıştır.
Madde 15: Başarılı, sağlıklı bir eğitim ve öğretim dönemi geçirmek dileğiyle toplantıya Okul Müdürü Taylan ARIBAŞ tarafından son verildi.





E................
Türkçe Öğ. İngilizce Öğ. Sosyal Bilgiler Öğ. Fen Bil. Öğ.







..             .........
Matematik Öğ. Beden Eğitimi Öğ. Din K. Öğ.




...
OKUL MÜDÜRÜ