30 Haziran 2015 Salı

BİR GENÇ KIZIN GÜNLÜĞÜNDEN

Doğan Kitap
BİR GENÇ KIZIN GÜNLÜĞÜNDEN
13 Ekim:
Sonunda benim sokağımda da bir şeyler oluyor!Dışarı bakıyorum ve
Gözlerime inanamıyorum.Boylu poslu,kumral koyu renkli bir adam,ateş saçan gözleriyle
Penceremin altını arşınlıyor. Bıyığı çok güzel! Orada volta atmaya başlayalı beş gün
Oldu. Sabahın erken saatlerinden gecenin geç saatlerine dek bir aşağı,bir yukarı yürüyüp
Duruyor. Sürekli de bizim pencereye bakmakta! Farkına varmamış gibi yapıyorum.
15 Ekim:
Sabahın ilk saatlerinden beri sağanak yağmur yağıyor ve zavallı adam hala
Bir aşağı bir yukarı yürümekte. Ödül olarak ona göz kırpıştırıp,bir öpücük yolladım.
Pek hoş bir gülümsemeyle karşılık verdi. Kim bu adam? Kız kardeşim Varya, onun
Kendisine aşık olduğunu,bu yüzden orada yağmurun altında durduğunu söylüyor.
Ne saf! Esmer bir adam esmer bir kıza aşık olur muymuş hiç? Annem bizi üstümüze
Daha gösterişli bir şeyler giyip,pencerenin önünde oturmaya yolladı.”Dolandırıcı filan
Da olabilir ama hiç belli olmaz,belki de saygın bir beyefendidir”dedi.Bir dolandırıcı!
Quel...Anne,ne komik kadınsın !
16 Ekim:
Varya,yaşamını mahvettiğimi söylüyor.Sanki onu değil de, beni sevmesinin
Suçlusu benim! Kaldırıma kastım olmadan bir kağıt düşürdüm.Yaramaz adam koluna
Tebeşirle”Sonra” yazdı.Ardında da bir ileri,bir geri yürüyerek,karşıdaki parmaklıklara
Tebeşirle,”Evet,buluşalım”yazıp,çabucak siliverdi!yüreğim neden böyle çarpıyor ki?
17 Ekim:
Varya,denen nefretlik,aşağılık,kıskanç canavar göğsüme dirseği ile vurdu!
Adam bugün bir polisi durdurdu ve onunla uzun uzadıya bir şeyler konuştular.Bir yanda da
Bizim pencereyi gösteriyordu.İşler iyice karmaşılaştı! Ona rüşvet veriyor olmalı....
Ah siz erkekler! Zorbasınız,despotsunuz ama yine de ne kurnaz,ne harika yaratıklarsınız!
18 Ekim:
Uzun bir ayrılıktan sonra kardeşim Sergey bu gece eve döndü.Henüz
Uzanmaya vakit bulamamıştı ki,onu karakola çağırdılar.
19 Ekim:
Böcek!Canavar! On iki gündür,zimmetine para geçiren kardeşim Sergey’i
Yakalamaya çalıştığı ortaya çıktı.
Bugün kapının üstüne”Artık özgürüm,buluşabiliriz!” yazdı.Domuz! ona dilimi çıkardım.
ÇEHOV
Çev:Füsun Elioğlu

Yapı Kredi Yayınları