Yaraticilik icin;
-Dusunmeyi ogrenmek gerekiyor. (acik uclu sorular)
-Secmesini bilmek gerekiyor.(Cok secenek sunmali)
-Karar verebilmek
-Yargilayabilmek
-Algilayabilmek
-Cozumleyebilmek
-Deger ve duygularin farkinda olmak
mumkun oldugunca hizla olabilirlik
uretmek gerekir.
Insanin butun edimlerini beyin kontrol eder. Kaba olarak iki yarim kureden sag ve sol beyinden bahsedersek; sol beyin, mantikla ilgilidir. Siralar, dizer, listeler, analiz eder, yapiyi inceler , detayi gorur, parcayi gorur, objektiftir.
Sag beyin ise, hayal eder, subjektiftir, yaratici sezgiyi kullanir, gorur, hisseder, icguduyu kullanir, tad ve kokuyu alir.
Yaraticilik icin ikisinide kullanmak gerekir.
Matematikte cocugun basarili olmasi icin sanatla da ugrasmasi gerekir. Yaratici drama bu ikisini kullanmaya yoneliktir.’
dramanin altin kurallari;
-Alistirmalar sirasinda gereksiz konusmayalim,
-Mukemmel olmaya calismayalim,
-Kendimizi baskalariyla kiyaslamayalim,
-Dikkatimizi kendi yaptiklarimiza odaklastiralim,
-Pozlardan ve stereotiplerden kacinalim,
-Tum sureclere ictenlikle katilalim.
Dramanin dogasinin ogeleri;
-Gercekle imge arasinda olma
-Yasantisallik
-Imge paylasimi
-Rol icinde baskin olmama
-Dramanin ozu kurguya dayalidir.
-Yapilandirilmamis kurgular
-Bozma, yeniden kurgulama
-Gercekle kurgu arasinda durma
-Rolun gercek olmadigini bilme
-Drama kulturel gecmisin, tutumlarin, yasantilarin anlatimidir.
-Iyi kurgulanmissa gercekmis gibi gelir
-Kurgusallik, oyku, uydurma, imge, anlam yaratma
Dogaclama
-Dramanin ozudur
-Tum grupla veya kucuk gruplarla yapilir
-Hazir olundugu anda baslanir
-Durumun ozune odaklanmalidir
-DRAMATIK GERILIM
-Bulus, sessizlik, yuzde ve durumda gerginlik, ‘simdi ne olacak’ duygusu, heyecan
-Karakter kimdir, ne yapmaktadir?
-Fiziksel cevrenin ozellikleri
-Dogaclamanin gun ve saati
-Baslama ve bitme noktasi
-Sure, ozel bilgiler
-Dogaclamaya iyi bir baslangic yapilmalidir.
-Katilimcilar oyunlariyla dogaclamayi gelistirmeli, isbirligi iceren tutum icinde olmalidir
-Ayrintilari ogretmen netlestirebilir
-Yonergeler bilgi icerebilir
-Iyi bir karakter yaratmak icin oyunculara zaman verilmelidir
Drama Ogretmeninin Yeterlilikleri
-Yaratici dusunebilme
-Dogaclama yapabilme
-Drama alaninda kuramsal bilgi
-Cocuk ve genclik edebiyati bilgisi
-Drama tekniklerine sahip olmak
-Cagdas sanatlar bilgisi
-Gelisim psikolojisi bilgisi
-Grupla calisabilme becerisi
-Deneyimlerini baskalariyla paylasabilme
-Ogrencilerin elesirel dusunme becerilerini gelistirebilme
-Bireysel farkliliklari dikkate alabilme
-Dramada sonuctan cok surece onem verme
-Olumlu bir drama atmosferi yaratabilme
-Drama deneyimine sahip olma
-Diger derslerle drama alani arasinda baglanti kurabilme
-Drama dersini planlayabilme becerisi
Drama Etigi
-Dramada atolye calismasinda yasananlar orada kalmali
-Lider demokratik olmali
-Guven en gerekli duygudur
-Lider iyi bir dinleyici olmali
-Lider surekli kuramla, bilgiyle, arastirmak ve kendini gelistirmekle sorumludur
-Grubuyla yasanan tum surecten sorumludur,
durdurma, degistirme, yonlendirme hakkina sahiptir, ancak grubun hak ve isteklerini de cignememelidir
-Dramanin psikoloji, sosyoloji, tiyatro vb. alanlar gibi belli basli bir alan oldugu
-Lider empatik olmali
-Lider dogal olmali, birlestirici olmali
-Ogrenme sureci iki yonludur, hem lider hem de katilimcilar ogrenir
-Lider dramanin sinirlarini bilmeli
-Psikodramaya kaydirmamali
-Dusunmeyi ogrenmek gerekiyor. (acik uclu sorular)
-Secmesini bilmek gerekiyor.(Cok secenek sunmali)
-Karar verebilmek
-Yargilayabilmek
-Algilayabilmek
-Cozumleyebilmek
-Deger ve duygularin farkinda olmak
mumkun oldugunca hizla olabilirlik
uretmek gerekir.
Insanin butun edimlerini beyin kontrol eder. Kaba olarak iki yarim kureden sag ve sol beyinden bahsedersek; sol beyin, mantikla ilgilidir. Siralar, dizer, listeler, analiz eder, yapiyi inceler , detayi gorur, parcayi gorur, objektiftir.
Sag beyin ise, hayal eder, subjektiftir, yaratici sezgiyi kullanir, gorur, hisseder, icguduyu kullanir, tad ve kokuyu alir.
Yaraticilik icin ikisinide kullanmak gerekir.
Matematikte cocugun basarili olmasi icin sanatla da ugrasmasi gerekir. Yaratici drama bu ikisini kullanmaya yoneliktir.’
dramanin altin kurallari;
-Alistirmalar sirasinda gereksiz konusmayalim,
-Mukemmel olmaya calismayalim,
-Kendimizi baskalariyla kiyaslamayalim,
-Dikkatimizi kendi yaptiklarimiza odaklastiralim,
-Pozlardan ve stereotiplerden kacinalim,
-Tum sureclere ictenlikle katilalim.
Dramanin dogasinin ogeleri;
-Gercekle imge arasinda olma
-Yasantisallik
-Imge paylasimi
-Rol icinde baskin olmama
-Dramanin ozu kurguya dayalidir.
-Yapilandirilmamis kurgular
-Bozma, yeniden kurgulama
-Gercekle kurgu arasinda durma
-Rolun gercek olmadigini bilme
-Drama kulturel gecmisin, tutumlarin, yasantilarin anlatimidir.
-Iyi kurgulanmissa gercekmis gibi gelir
-Kurgusallik, oyku, uydurma, imge, anlam yaratma
Dogaclama
-Dramanin ozudur
-Tum grupla veya kucuk gruplarla yapilir
-Hazir olundugu anda baslanir
-Durumun ozune odaklanmalidir
-DRAMATIK GERILIM
-Bulus, sessizlik, yuzde ve durumda gerginlik, ‘simdi ne olacak’ duygusu, heyecan
-Karakter kimdir, ne yapmaktadir?
-Fiziksel cevrenin ozellikleri
-Dogaclamanin gun ve saati
-Baslama ve bitme noktasi
-Sure, ozel bilgiler
-Dogaclamaya iyi bir baslangic yapilmalidir.
-Katilimcilar oyunlariyla dogaclamayi gelistirmeli, isbirligi iceren tutum icinde olmalidir
-Ayrintilari ogretmen netlestirebilir
-Yonergeler bilgi icerebilir
-Iyi bir karakter yaratmak icin oyunculara zaman verilmelidir
Drama Ogretmeninin Yeterlilikleri
-Yaratici dusunebilme
-Dogaclama yapabilme
-Drama alaninda kuramsal bilgi
-Cocuk ve genclik edebiyati bilgisi
-Drama tekniklerine sahip olmak
-Cagdas sanatlar bilgisi
-Gelisim psikolojisi bilgisi
-Grupla calisabilme becerisi
-Deneyimlerini baskalariyla paylasabilme
-Ogrencilerin elesirel dusunme becerilerini gelistirebilme
-Bireysel farkliliklari dikkate alabilme
-Dramada sonuctan cok surece onem verme
-Olumlu bir drama atmosferi yaratabilme
-Drama deneyimine sahip olma
-Diger derslerle drama alani arasinda baglanti kurabilme
-Drama dersini planlayabilme becerisi
Drama Etigi
-Dramada atolye calismasinda yasananlar orada kalmali
-Lider demokratik olmali
-Guven en gerekli duygudur
-Lider iyi bir dinleyici olmali
-Lider surekli kuramla, bilgiyle, arastirmak ve kendini gelistirmekle sorumludur
-Grubuyla yasanan tum surecten sorumludur,
durdurma, degistirme, yonlendirme hakkina sahiptir, ancak grubun hak ve isteklerini de cignememelidir
-Dramanin psikoloji, sosyoloji, tiyatro vb. alanlar gibi belli basli bir alan oldugu
-Lider empatik olmali
-Lider dogal olmali, birlestirici olmali
-Ogrenme sureci iki yonludur, hem lider hem de katilimcilar ogrenir
-Lider dramanin sinirlarini bilmeli
-Psikodramaya kaydirmamali