19 Eylül 2011 Pazartesi

TÜRKÇE DERSİ I. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI


FATİH İLKÖĞRETİM OKULU
2011–2012 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
TÜRKÇE DERSİ I. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR


Dersin Adı : Türkçe
Toplantı No : 1
Toplantı Tarihi : 12.09.2011
Toplantı Yeri : Öğretmenler odası
Toplantı Saati : 10.00
Toplantıya Katılanlar : Harun Günaydın (Okul Müd.)
Nurşen Doğan (Türkçe Öğretmeni)
GÜNDEM:

1- Açılış ve yoklama.
2- Türk Millî Eğitiminin Temel Amaçları ve Türkçe Dersinin Genel Amaçlarının okunup İncelenmesi ve ortak bir amaç oluşturulması.
3 - Müfredat Programının İncelenmesi.
4 –Bir önceki yılın genel değerlendirilmesinin yapılıp, uygulamada görülen güçlüklere çözüm önerileri getirilmesi.
5 - Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özelliklerinin incelenip ve alınacak önlemlerin kararlaştırılması,
6 - Öğretim Metot ve Teknikleri.
7 - Derslerde Kullanılacak Araç ve Gereçler.
8 – Planların uygulanmasında birlik sağlanır(Ünitelendirilmiş Yıllık
Planlar ve Ders Planları),
9- Diğer Zümre Öğretmenleri İle İş Birliği.
10 - Uygulanmak ve değerlendirilmek üzere ortak ölçme ve değerlendirme araçları hazırlama
11- İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 32., 33., 35., 36., 38., 39., 40. maddelerinin okunup İncelenmesi (Ölçme ve Değerlendirme).
12- Performans ve Proje Görevlerinin Tespiti ve Değerlendirilmesi.
13- 100 Temel Eser, sınıf kitaplıklarının oluşturulması, sınıf panolarının düzenlenmesi, kütüphane ve kitaplıklardan nasıl yararlanılacağının belirlenmesi,
14.Mesleki gelişmeler ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler incelenmesi
15-Çağdaş yöntem ve teknikler belirlenir,
16-Kaynak araç gereç, okul ve çevrenin imkanları, değişik eğitim
ortamları kararlaştırılır.
17-İ.K.Y 95/g ve ğ maddesi kapsamında raporlar hazırlanır
18- Dilek ve Temenniler.


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1-Toplantı Okul Müd. Harun Günaydın tarafından başarı dilekleriyle açıldı. Yapılan yoklama sonucunda Türkçe öğretmeninin toplantıda hazır bulunduğu görüldü.

2- Türk Milli Eğitiminin Temel Amaçları ve Türkçe Dersinin Genel Amaçları Türkçe öğretmeni tarafından okundu.

3-Müfredat Programı incelendi. Yapılan değişiklikler gözden geçirildi. Bu amaçla internetten talim terbiye kurulunun ve tebliğler dergisinin ilgili sayfaları incelendi.

4- Müdür Harun Günaydın:Türkçe dersinin geçen yılki başarısını şöyle değerlendirdi:Öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının yeterli düzeyde olmadığı, anlama ve anlatım dersi olan Türkçede yeterince uygulanmadığını belirtti.
5- Türkçe Öğretmeni Nurşen Doğan öğretimde yaşanılan güçlüklerin aşılması için alınacak önlemleri belirtti. Öğrencilerin daha başarılı, sosyal, araştırmacı, eleştirici, duyarlı birer birey olarak toplum hayatına katılmaları için yapılması gerekenler üzerinde durdu.

Tüm bunların neticesinde aşağıdaki kararlar alınmıştır.
a) Türkçe derslerindeki başarıyı yükseltmek için öğrencilerin okuma, yazma ve anlama çalışmalarına ağırlık verilecek, yanlışları anında düzeltilecektir.
b) Dersin amacına ulaşılabilmesi için öğrenciler kitap okumaya teşvik edilecek; okumanın faydaları üzerinde durularak, öğrencilere kütüphane sevgisi aşılanacaktır.
c) İşlenecek konular öğrencilere önceden duyurularak ya da konuyla bağlantılı araştırma görevleri verilerek öğrencilerin ders öncesi bir hazırlık yapmaları sağlanacaktır. Konu derste öğrenci merkezli olarak verilen araştırmalardan yola çıkarak işlenecek, ünitelendirilmiş yıllık plânda yer alan yazar ve şairlerin bulunabilen değişik kitapları sınıfa getirilecek.
d) Öğrencilerin okuma, anlama ve anlatma yeteneklerini geliştirerek, toplum önünde rahatça konuşabilmeleri için; ders dışı faaliyetlere önem verilecektir. Konular işlenirken daha önce işlenen konularla bağlantı kurularak, zihindeki kopuklukların giderilmesine çalışılacaktır.
e) Öğrencilerin konularla ilgili radyo ve televizyon programlarını ( panel, açıkoturum, forum, belgesel v.b.) seyretmeleri gerektiği vurgulanarak bunlardan öğrendikleri sınıfta anlattırılacaktır.
f) Dil bilgisi konularında mümkün olduğunca çok sayıda örneğe yer verilecek ve SBS’ ye yönelik çalışmalara; kompozisyon ve derslerinde teorik bilgiden ziyade uygulamaya önem verilecektir.
g) Okul, İlçe, il ve yurt genelinde yapılacak yarışmalara öğrencilerin katılması sağlanacak, dereceye girenlerin eserleri okul panosuna asılacak ve bunlar öğrencilerin huzurunda teşvik amacıyla ödüllendirilecektir. Edebiyata karşı ilgi ve yeteneği olan öğrenciler desteklenecektir.
h) Öğrencilerin aktif olarak derse katılmaları sağlanacaktır. Böylece öğrencilerde görülen anlatım ve dil bozuklukları giderilerek bu konudaki becerileri geliştirilecektir.
Bütün bunlara rağmen başarısız olan öğrencilerin başarısızlık sebeplerini öğrenmek için velilerle iş birliğine gidilecektir.
6- Türkçe Öğretmeni Nurşen Doğan işlenen konuların türü ve özellikleri göz önünde bulundurularak anlatım, dinleme, sesli ve sessiz okuma, not tutma, soru-cevap, araştırma, inceleme, tartışma, vs. yöntem ve tekniklerin bir veya birkaçından yararlanılabileceğini belirtti.
7- Türkçe Sözlük, İmla Kılavuzu, Atasözleri ve Deyimler sözlüğü Türkçe dersinde kullanılan temel araç gereçlerdir. Bunun yanında yeri geldikçe; dil bilgisi kitapları, ansiklopediler, antolojiler, öyküler, masallar, romanlar, gazete ve dergiler şiir CD ‘leri, oyun CD ‘leri ders işlenişinde kullanılabilir.
Sınıf içersinde sınıf kitaplığında her öğrencinin faydalanması için birer Türkçe Sözlük, İmla kılavuzu ve Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü bulundurulmasına Türkçe öğretmeni olarak dikkat edilecek. Ayrıca sınıf rehber öğretmeni ile işbirliği yapılarak sınıf kitaplığında öğrencilerin seviyesine uygun hikâye, roman, şiir vb. türde kitapların bulunması sağlanacaktır.(100 Temel eser bu konuda kaynaktır.)

8- Türkçe Öğretmeni Nurşen Doğan: Yıllık planlarda hangi kazanıma ne kadar süre ayrılacağı belirlenmiş olup bu süre dikkate alınarak dersin işleneceğini belirtti.
9- Türkçe Öğretmeni Nurşen Doğan: “İşlenen metnin konu özelliğine göre, yazılı ve sözlü anlatımlarda; düzgün cümle kurma, imlâ kuralları ve noktalama işaretlerine uymak konusunda diğer derslerin zümre öğretmenleri ile iş birliğine gidilecektir.” dedi. Bu görüş Okul Müd. Yard.Ali Aydoğdu tarafından olumlu bulundu.
İlköğretim 1. kademeden başlayarak el yazısı kullanımının sadece Türkçe dersinde uygulanan bir kural olmadığı, bir bütünlük içinde yürütülmesi gerektiği belirtilerek diğer zümre öğretmenlerine konuya yönelik bilgi verilecektir. El yazısının tüm dersler içinde kullanımının yaygınlaştırılması sağlanacaktır.

10 - Yazılı sınavların 40 dakika içerisinde yapılması gerektiği Okul Müd. Harun Günaydın tarafından söylendi. Ayrıca 20.08.2007 tarihili İlköğretim Yönetmeliğine dikkat çekildi.
Türkçe Öğretmeni Nurşen Doğan Türkçe dersinde her öğretim dönemi boyunca 3 yazılı sınavın yapılacağını söyledi. Yazılı sınavlar (klasik, boşluk doldurma,açık uçlu cevap,doğru-yanlış, çoktan seçmeli sorular)ve 3. yazılıların SBS’ ye yönelik test şeklinde yapılacaktır.
Yazılı tarihleri;
Türkçe derslerinde klasik yazılılarda 8–12 adet soru sorulması kararlaştırıldı:
GRUP SORU ADEDİ ORANI
Türkçe anlam ve anlatım 4 - 5 % 40
Dilbilgisi 3 - 6 % 30
Yazılı anlatım (kompozisyon) 1 % 30

Sınıflar
Proje ödevi
Performans
Görevleri
Ders ya da Etkinliklere
Katılım Değerlendir.
YAZILI YOKLAMA SAYISI
Yazılı yoklamanın Tarihi, Türü, Ortak Yapılan Sınavlar
8/A-B
İsteyen öğrencilere 1 öğretim yılında 1 Proje ödevi verilecek.
Her Dönem
2+2
Her Dönem
2+2

Her Dönem
3+3
Kas:1, Haf. 1, Yazılı(Klasik)
Ara:1. Haf. 2. Yazılı(5 Eşleş-5 Boş.Doldurma,5 kısa soru-kısa cevap,1 Komp. Türü Yazılı
Ocak:1. Hafta 3. Yazılı Yoklama,20 soruluk test(ORTAK)
7/A 7/ B
“ “ “”
“ “ “”
“ “ “”
“ “ “”
“ “ “”
6/A
“ “ “”
“ “ “”
“ “ “”
“ “ “”
“ “ “”
Kompozisyon değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçütler dikkate alınacaktır:

GRUP
DEĞERLENDİRME
Anlatım (konuyu anlama, örnekleme,)
10
Plân (olayları sıralama, bütünlük,…)
5
Tertip (yazının düzgünlüğü,…)
5
İmla (dilde duruluk, uygun kelime seçimi,…)
5
Düşüncede özgünlük
5
TÜRKÇE Dersi 2011-2012 Öğretim Yılı 1. Dönem Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantısı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kararlar aşağıdaki gibi belirlenmiştir.

Sınavlar bir amaç değil, bir araçtır. Sınavlarda, öğrencinin ne bildiği değil; neyi, ne kadar kavradığı ölçülür.
Sınav tarihleri en az yedi gün önceden öğrencilere duyurulur. Yazılılarda bilgi ve beceriyi ölçen kapsayıcı sorular sorulmasına; soruların açık, anlaşılır, kısa ve tüm konuları kapsar nitelikte çok sayıda olmasına; soruların ezbere dayalı olmamasına ve öğrencilerin hayal gücünü geliştirecek nitelikte olmasına; yazılı soruların fotokopi ile çoğaltılmasına; yazılıların bir ders saati içerisinde yapılmasına; not bareminin kâğıtlarda gösterilmesine; yapılan sınavların sonuçlarının en geç 10 gün içerisinde öğrenciye duyurulmasına karar verildi.
11-İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 32., 33., 35., 36., 38., 39., 40. (Ölçme ve Değerlendirme) maddeleri Türkçe Öğretmeni N.Doğan tarafından okunmuştur. Burada ölçme ve değerlendirmenin genel esaslarına dikkat edildi. Değerlendirme ve not verme sistemi vurgulandı.
Daha önceki yıllarda uygulanan sözlü sınavların kaldırıldığını yerine proje ve performans görevlerinin getirildiğini belirtti. Ayrıca 20.08.2007 tarihli İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Performans Görevleri artık ödev değil; görev olduğu ifade edildi. Yönetmeliğin, “Öğrenciler, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir proje; her yarıyılda derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir performans görevi hazırlar.” hükmü vurgulandı.
Türkçe dersi 6. 7. ve 8. sınıf PROJE GÖREV konuları olarak aşağıdaki konular belirlendi:
1- Karagöz-Hacivat kuklası hazırlama ve bir replikle sunumu.
   2-Kendi sesinden şiir kaseti hazırlama(Şiirler öğrenciler tarafından belirlenecek)
3- Mehmet Akif ERSOY’UN Hayatı ve İstiklal Marşı’nın incelenmesi.
   4-Türkçemize sahip çıkma, doğru kullanma ( araştırma görevi)
   5-Meslek tanıtımı yapma. Bir meslek sahibi ile mesleğinin özellikleri hakkında röportaj yapma(grup çalışması)
   6-Herhangi bir konuda röportaj yapma( eğitim, sağlık, ekonomi, spor, iletişim vb.)
7-Türkçe ile ilgili bir konu seçerek anket yapma.
8-Dilimizde kullanılan yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bulma çalışması.
9-Türkçenin kullanımıyla ilgili yapılan yanlışlıkların gözlem  yoluyla tespiti  ve bu yanlışlıkları düzeltme çalışması.
10-Bir oyun  canlandırma çalışması.( Gölge oyunu, orta oyunu vb.)
11-Senaryosunu kendi yazdıkları bir oyunu canlandırma.
   12-Deyimleri konularına göre sınıflandırma.
13-Deyimlerin çıkış kaynaklarını araştırma.
14-Atasözlerinin çıkış kaynaklarını araştırma.
15-Konularına göre şiir antolojisi hazırlama.
16-Kitap inceleme.
17-Yaşanılan yörenin folklorunu inceleme.(yöresel kelimeler, mani, masal, ninni, bilmece, türkü, efsane vb.)
18-Atatürk’ün eğitim politikası üzerine araştırma yazısı hazırlama.
19-Atatürk’ün  çeşitli konulardaki sözlerini,  sınıflandırarak resimli olarak derleme.
20-Bir ya da iki ay süre ile günlük tutma(Belli bir süreye ilişkin kısmı değerlendirmek üzere)
21- Kurtuluş savaşında Türk kadınının katkılarını anlatan bir araştırma yazısı hazırlama.
22- Öykü yazma (Konu belirlenebilir.).
23- Oyun yazma.( Konu belirlenebilir.)
24-Şiir dinletisi hazırlayıp sunma.( bireysel ya da grup olarak)
25-Atatürk’ün sözlerini derleyip düzenleme.
26-Seçme şiir defteri tutma.(konuları farklı)
   27- Dergi hazırlama (grup çalışması)
   28- Şiir türleri hakkında bilgi toplama, şiir türlerinden örnekler verme
   29- Atatürk şiirlerinden oluşan bir dinleti hazırlama.
   30-Halk türkülerinin ortaya çıkış sürecini araştırma.
  31-Efsanelerin ortaya çıkış süreci ve efsaneler( bu efsaneler kasete kendi sözlerinden çekilecek)
  32-Bir hikâyede geçen sözcükleri yapı bakımından inceleme.( kitabın ilk 10–15 sayfası)
  33- Türk destanları ( Alp Er Tunga Sagusu, Oğuz Kağan Destanı, Bozkurt, Türeyiş,    Göç Destanı)hakkında araştırma yapma.
34-Atatürk’ün anılarını derleme
35- Drama çalışması ( Kurtuluş Savaşı yıllarında olduğunuzu düşününüz. Yaşadığınız yerdeki halkı, Mustafa Kemal ve arkadaşlarının yanında, Milli Mücadeleye katkıda bulunmaya ikna etmek için bir toplantı düzenlediğinizi farz ediniz. Grup çalışması ile bu toplantıyla ilgili bir drama hazırlayınız)
Öğrencilere her dönem,  en az bir PERFORMANS GÖREVİ verilmesi konusunda fikir birliğine varıldı ve 6,7.ve 8.sınıf performans görev konuları aşağıdaki şekilde belirlendi:

 1-Okul ve sınıf panolarında sergilenmek üzere afiş tasarımı hazırlama
(umut, mutluluk, kaygı, yalnızlık, özlem, bağışlama, takdir etme konularından bir ile ilgili olacak)
2-Kitap okuma ve faydaları ile ilgili okul ve sınıf panolarında sergilenmek üzere afişler hazırlama.
3- Gezip gördüğünüz bir yeri ayrıntılarıyla anlatınız.
4-Şiir dinletisi hazırlayıp sunma (Konusunu öğrenci belirleyecek)
5- Bir yazar ve eseri hakkında bilgi verme.( bu konu 15 dakika süre ile öğrenciler tarafından sunum yapılacak şekilde olacak)
6-Bir şiiri düz yazıya çevirme.
7-Yer adları efsane antolojisi hazırlama.
8-Bir öyküyü tiyatro türüne uyarlama.
9-Şiir incelemesi(biçim ve içerik yönünden)
10-Atasözü ve özdeyiş açıklama. (Konusu belirlenebilir.)
11-Yöremizdeki turizm çalışmalarını hakkında bilgi edinme.
12- Düğün veya nişan törenleri, asker uğurlama, şenlik vb. yöresel geleneklerin anlatılması.
13-Çeşitli edebiyat dergilerini inceleme.
14- Bilinen bir kişi, hayvan, eşya, yer ve olayla ilgili betimlemeler yapma.
15- Sözcüklerin gerçek ve mecaz anlamlarını araştırarak, sözcükleri bu anlamlarına uygun biçimde cümlede kullanma.
16-“ de” ve “ki”lerin görevlerini, yazımına  ilişkin kuralları araştırma, bunları örnek cümlelerle gösterme.
17-İzlenen bir filmi, oyunu özetleme, eleştirme.
18-Yöremizin tarihi ve turistik özelliklerini anlatan bir yazının hazırlanması.
19-Bir paragrafın kelimelerinin köklerini, eklerini ve eklerin çeşitlerini inceleme.
20-Anı yazma.
21-İzlenen bir filmi, oyunu özetleme, eleştirme.
22-Şiir türleri hakkında bilgi toplama, örnekler bulma.
23-Şiirler üzerinde redifleri, uyakları ve çeşitlerini bulma.
24- Seçme şiir defteri tutma.
25-Atatürk’ün çeşitli konulardaki sözlerini derleme.
26-Bir  paragraftan ya da kitaptan alınmış cümlelerin ögelerinin incelenmesi.
27-Cümle çeşitleri ile ilgili araştırma yapma.
28-Hece ölçüsü ile bir şiir yazma( Şiir öğrencinin seçeceği bir konu üzerinde olacak)
29-Ömer Seyfettin, Reşat Nuri Güntekin,  Memduh Şevket Esendal veya Sait Faik Abasıyanık’ın bir hikâyesinin incelenmesi.
30-Fiil çatılarını örneklerle açıklama ve bir paragraf üzerinde incelenmesi.
31-Biyografi yazma.
32-Yaratıcı masal yazma çalışması.
33-Yaratıcı öykü yazma çalışması.
34-Bayrağımızdaki ay ve yıldızın incelenmesi.
35-Âşık Veysel ŞATIROĞLU’NUN hayatı, sanatı ve eserleri hakkında bilgi veriniz. Beğendiğiniz beş adet şiirini yazınız.
36-Noktalama işaretleri ve kullanıldığı yerler (nokta, noktalı virgül, virgül, iki nokta, üç nokta, soru işareti, tırnak, konuşma çizgisi, parantez, ünlem işareti)
37-Karacaoğlan’ın hayatı ve eserleri hakkında bilgi veriniz; beğendiğiniz beş adet şiirini yazınız.
38-Türkçedeki ses olayları hakkında bir çalışma
39-Fiilimsiler
40-Komedi türünde bir piyes yazımı. (grup çalışması)
41-Bilmece, fıkra, mani kitabı oluşturma(grup çalışması)
42-Belirli gün ve haftalarla ilgili pano hazırlama(grup çalışması)
43-Karagöz ile Hacivat oyununun canlandırılması(grup çalışması)
Birinci Performans Görev Takvimi:
Görevin verilme zamanı: Kasım ayının son haftası
Görevin teslim zamanı: Ocak ayının ilk haftası

İkinci Performans Görev Takvimi:
Görevin verilme zamanı: Mart ayının üçüncü haftası
Görevin teslim zamanı: Nisan ayının 3. haftası

Proje Görev Takvimi:
Görevin verilme zamanı: Aralık ayının ikinci haftası
Görevin teslim zamanı: Nisan ayının ikinci haftası







PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

ÖLÇÜTLER
PUAN
Zamanında görevini yapma alışkanlığı kazanma
10
Planlı çalışma alışkanlığı kazanma ve uygulama
10
Türkçeyi iyi ve etkili kullanma
10
Kompozisyon
10
Estetik (temizlik, ahenk ve güzellik)
10
Yazım ve noktalamaya uyum
10
Kaynaklara ulaşma ve yeterince kullanma
10
Konu kapsamının yeterliği
10
Bilgi toplama yöntemlerini kullanmasındaki başarısı
10
Bir ana fikre ulaşma, yorumlama, amaca uygunluk
10
TOPLAM
100














PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
DEĞERLENDİRİLECEK ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
Puan
Proje Hazırlama Süreci
1.
Projenin amacını belirleme
5
2.
Projeye uygun çalışma planı yapma
5
3.
İhtiyaçları belirleme
5
4.
Farklı kaynaklardan bilgi toplama
5
5.
Projeyi plana göre gerçekleştirme
5
Projenin İçeriği
1.
Türkçe' yi doğru ve düzgün yazma
5
2.
Bilgilerin doğruluğu
10
3.
Raporun akıcılığı ve anlaşılırlığı
10
4.
Toplanan bilgilerin düzenlenmesi
10
5.
Yaratıcılık yeteneğini kullanma
10
Projenin Sunumu
1.
Türkçe’ yi doğru ve düzgün konuşma
5
2.
Sorulara cevap verebilme
5
3.
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma
5
4.
Sunuda akıcı bir dil ve beden dilini kullanma
5
5.
Verilen sürede sunuyu yapma
5
6.
Sunu sırasındaki öz güvene sahip olma
5
TOPLAM
100















Ayrıca şu konular üzerinde de fikir birliğine varıldı:
Çalışmalar; içerik, kaynak kullanımı, materyal kullanımı açılarından değerlendirilecektir. Bazı çalışmalar bilgisayardaki PowerPoint programı üzerinden de hazırlanabilir. Öğrenciler araştırma için öğretmenlere danışabilir, internetten, kütüphanelerden, arşivlerden, kitap, gazete, dergi vb. kaynaklardan yararlanılabilir. Ancak bazı öğrencilerin internetten buldukları görevlerini hiç okumadan bilgisayar çıktısı almak suretiyle getirdikleri görüldüğünden bilgisayar çıktısı görevler kabul edilmeyecektir.

Ölçme ve değerlendirmedeki değişiklikler görüşülerek; ders notu  ortalamasının bu değişikliklere göre verilmesi kararlaştırıldı. Buna göre; sınav notları ortalama toplamına  doğrudan dâhil edilecek. görevler çizgisiz beyaz kâğıda pilotla yazılmasını, görevler öğrenciler tarafından yazılmadan önce okuma, araştırma, inceleme aşamalarında, öğrencilere sürekli rehberlik yapılması gerektiğini söyledi.
Görevlerin takibi: Öğrencilerin görevlerini yapmaları aşamasında onlara rehberlik edilip, düzenli aralıklarla çalışmaların kontrol edilmesinin yararlı olacaktır.

13- Okul Müd. Harun Günaydın Türkçe derslerinin temeli olan okuma ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan 100 Temel Eser, öğrencilerin Türk ve Dünya klasikleri ile tanışmalarını ve severek ve zevkle kitap okumalarını sağlayacaktır.

Her öğrenciye okuma alışkanlığı kazandırılabilir. Bunun için öğretmenin, öğrenciyi, ilgisini çekebilecek türde kitaplar okumaya yönlendirmesi gerekir. Öğretmen, kitap okumaktan hoşlanmayan öğrencileri kısa, resimli ve onların ilgisini çekebilecek kitaplar okumaya teşvik ederken okuma alışkanlığı kazanmış öğrencileri de edebî değer taşıyan eserleri okumaya yönlendirmelidir. Yeri geldiğinde yapılan küçük yardımlar ve özendirmeler, düzenlenen yarışmalarda verilen ödüllerle öğrencilerin okuma zevki ve alışkanlığı kazanmaları sağlanmalıdır.

Öğrencilerin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesinde sınıf kitaplıkları da oldukça önemlidir. Zengin ve düzenli bir sınıf kitaplığı öğrencilerde okuma isteği uyandıracaktır. Öğretmen, okuma alışkanlığı kazandırmada velilerle iş birliği yaparak öğrencilere evde de okuyabilecekleri kitaplar önermelidir. Bu amaçla da velileri, çocuklarına örnek olacak şekilde kitap okumaları, evde kitap okuma saatleri düzenlemeleri, çocuklarıyla okudukları kitapları değerlendirmeleri, çocuğa ait bir kitaplık oluşturmaları; onları ödüllendirmeleri ve onlara özel günlerde kitap hediye etmeleri konusunda bilgilendirmelidir.

Yapılan bu çalışmanın verimli olabilmesi için evde okunan kitapların mutlaka sınıfta değerlendirilmesi gerekir. Evde okunan kitapların sınıf ortamında tartışılması öğretmene, öğrencilerin sınıf dışında okuyup okumadıklarını belirleme imkânı verir.

Öğretmen yalnızca, öğrencilerin okudukları kitapları değerlendirmekle kalmamalı, öğrencilere bir kitabı değerlendirmede dikkat edecekleri noktaları; eserlerin planı, düşünce yapısı ve olumlu/olumsuz yönlerini belirlemeleri konularında yol göstermelidir. Bunun yanında öğretmen, öğrencilerle birlikte bir kitap değerlendirerek öğrencilerin okuyacakları eserleri kendi başlarına nasıl yorumlayacaklarını ve bu eserlerden nasıl yararlanacaklarını göstermelidir. Öğretmen, öğrenciler tarafından doldurulacak okuma gelişim dosyasını dönem sonlarında değerlendirir. (öğrencilerin okuma alışkanlığı, okunan kitapların türü, okuma süresi vb.) ,dedi.
Sınıf kitaplıklarının 100 temel eser dikkate alınarak oluşturulacağı belirtildi.6–7 ve 8. sınıflar için tema ve etkinlik köşelerinin oluşturulmasına, kitaplıkların Türkçe öğretmeni rehberliğinde ve öğrencilerin ilgi ve zevkleri de göz önüne alınarak oluşturulmasına, kitaplığın yıl içindeki kullanımı ile ilgili sorumluluğun tüm öğrencilere ait olmasına, öğrencilerin okul kütüphanesi ve çevre kütüphanelerden faydalanmasının teşvik edilmesinin gerektiğini, bunun için geçen yıllarda uygulanan okul kütüphanesinden en çok yararlanan öğrencilerin ödüllendirilmesi, kütüphanelere gezi düzenlenmesi gibi uygulamaların geliştirilerek devam etmesine karar verildi.

14- Harun Günaydın:Türkçe öğretmeninin çok okuyan bir öğretmen olması gerektiğini belirtti. Bunun için yeni çıkan kitapları ve dergileri takip etmek gerektiğini söyleyerek öğrencilerin seviyesine göre belirlenen bilgilerin aktarılabileceğini belirtti.
15-Çağdaş yöntem ve teknikler öğrencilerin yapılandırıcı yaklaşıma göre sekiz zeka kuramına göre ders işlenildiğini belirten N.Doğan dersin görsellerle desteklendiğini, müzik eşliğinde işlendiğini ders içersisinde kartonlarla oyun hamurlarıyla zaman zaman etkinliklerin yapıldığını belirtti.
16-Kaynak araç gereç, okul ve çevrenin imkanları, değişik eğitim ortamlarında ders işlemek gerektiğini belirten H.Günaydın bazen okul ve ilçe kütüphanesinde ders işlenebileceğini ,okulun bahçesinde veya bilgisayar laboratuarında dersin işlenebileceğini belirtti.
17-İ.K.Y 95/g ve ğ maddesi kapsamında raporların sene sonunda hazırlanıp gönderileceğini belirtti Ali Aydoğdu.
18.Toplantı, Okul Müd. H.Günaydın’ın 2011–2012 eğitim öğretim yılının hayırlı olması dilekleriyle sona erdi.





HARUN GÜNAYDIN NURŞEN DOĞAN
Zümre Başkanı Türkçe Öğretmeni



12.09.2011
HARUN GÜNAYDIN

Okul Müdürü