2009-2010 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI AVUT İLKÖĞRETİM OKULU
KÜLTÜR-EDEBİYAT VE KÜTÜPHANECİLİK KULÜBÜ ÇALIŞMA PROGRAMI
| YAPILACAK ETKİNLİKLER | AMAÇLAR | BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR | |||||
E Y L Ü L | 4 | Eğitici kulüplere öğrenci seçilmesi. 2569 Sayılı Tebliğler Dergisi’ndeki “Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği”nin incelenmesi ve öğrencilere bilgi verilmesi. Kulüp genel kurulunun toplanması, yönetim ve denetleme kuruluna öğrencilerin seçilmesi. | Eğitici kulüpler ve bu kulüplerin çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Kültür-Edebiyat ve kütüphanecilik Kulübü’nün yönetim ve denetleme kurulunu oluşturmak. | İlköğretim Haftası | ||||
E K İ M | 1 | Sınıf Rehberliği. | Kültür-Edebiyat ve kütüphanecilik Kulübü’nün yıl içinde yapacağı çalışmaları planlanmak. Öğrencilere, birlik-beraberlik içinde çalışmanın önemini ve faydalarını kavratmak. Kültür-Edebiyat ve kütüphanecilik Kulübü’nün amaçlarını kavratmak. Öğrencilere, Türk milleti için en iyi yönetim biçiminin “Cumhuriyet” olduğunu ve Atatürk’ün “Cumhuriyet”e büyük önem verdiğini kavratmak. | | ||||
2 | Kulübün “Yıllık Çalışma Planı”nın hazırlanması Kültür-Edebiyat ve kütüphanecilik Kulübü’nün amaçları. | |||||||
3 | Sınıf Rehberliği | |||||||
4 | “Cumhuriyet” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. Sınıf rehberliği | Cumhuriyet Bayramı Haftası | ||||||
K A S I M | 1 | Atatürk Haftası ile ilgili görev dağılımı yapılması | Öğrencilere, Atatürk’ün Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundaki ve gelişmesindeki önemini ve Atatürk’ün fikirlerini kavratmak. Öğrencilerin kitap sevgisini artırmak, öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak. Öğretmenlik mesleğinin önemini kavratmak ve öğretmelere karşı, saygıyı ve sevgiyi artırmak. | | ||||
2 | Sınıf Rehberliği | Atatürk Haftası | ||||||
“Atatürk” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. | ||||||||
3 | “Öğretmenler Haftası” ile ilgili görev dağılımının yapılması. | | ||||||
4 | Sınıf Rehberliği | Öğretmenler Günü Haftası | ||||||
“Öğretmenler Haftası” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. | ||||||||
A R A L I K | 1 | ““Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası” konulu çalışmaların desteklenmesi | Öğrencilere, Millî Kültür değerlerimizin yaşatılmasının ve bu değerlere sahip çıkılmasının önemini kavratmak. Yerli malı kullanmanın önemini ve gereğini kavratmak. Nasrettin Hocanın fıkralarındaki espri ve fikirleri kavratmak Attila İlhan’ı ve şiirlerini tanıtarak öğrencilerde Türk edebiyatının bütün devirlerine karşı ilgi uyandırmak. Öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine imkân ve zemin hazırlamak. Öğrencilerin sosyal faaliyetlerde görev almalarını sağlamak. | | ||||
2 | Sınıf Rehberliği | |||||||
3 | “Nasrettin Hoca” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. | |||||||
4 | Sınıf Rehberliği | |||||||
5 | Attila İlhan’ı ve şiirlerini tanıtan bir duvar gazetesi hazırlama | |||||||
O C A K | 1 | Kulüp dosyanın düzenlenmesi | Öğrencilere, kulüp çalışmalarının daha düzenli ve verimli olması için düzenli çalışmanın gerekliliğini kavratmak. | | ||||
| 2 | “Sınıf rehberliği | | |||||
3 | 1. Dönem yapılan etkinliklerin değerlendirilmesi | | ||||||
4 | YARIYIL TATİLİ | |||||||
| | YAPILACAK ETKİNLİKLER | AMAÇLAR | BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR | ||||
ŞUBAT | 1 | YARIYIL TATİLİ | | |||||
2 | Sınıf Rehberliği | | | |||||
3 | 2. yarıyılda yapılacak çalışmaların gözden geçirilmesi. | Kulüp çalışma raporunun hazırlanması. Öğrencilere, planlı çalışmanın önemini kavratmak. | ||||||
4 | Sınıf Rehberliği | | ||||||
M A R T | 1 | “Mehmet Akif ERSOY” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. “İstiklal Marşı” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. | İstiklal Marşı şairimiz M. Akif ERSOY’u öğrencilere tanıtmak, onun edebiyatımızdaki yerini kavratmak. Bağımsızlığın ve İstiklal Marşı’nın önemini kavratmak. Çanakkale Zaferi’nin önemini kavratmak. Tiyatronun eğlendiren ve eğlendirirken eğiten bir araç olduğunu kavratmak. Kitap okumanın faydalarını, kütüphanelerin önemini ve kütüphanelerden yararlanma yollarını kavratmak | | ||||
2 | Sınıf Rehberliği | 12 Mart İstiklal Marşı’nın Kabulü | ||||||
3 | “Çanakkale Zaferi ve Çanakkale Şehitlerini Anma Günü” konulu duvar gazetesinin hazırlanması | 18 Mart Çanakkale Şehitleri Anma H. | ||||||
4 | Sınıf Rehberliği | | ||||||
5 | Yunus Emre gibi Türk edebiyatına damgasını vuran şahsiyetlerimizi tanımak. Bunların eserlerine yansıyan kültür değerlerimizi kavratmak ve benimsemek. | |||||||
N İ S A N | 1 | Sınıf Rehberliği | Ulusal egemenliğin önemini, Atatürk’ün bağımsızlığa verdiği önemi ve Çocuk Bayramı’nın değerini kavratmak. | | ||||
2 | “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” ile ilgili görev dağılımının yapılması. Kütüphanecik Haftası duvar gazetesinin hazırlanması | Kütüphanecilik Haftası | ||||||
3 | Sınıf Rehberliği | | ||||||
4 | “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” konulu duvar gazetesinin hazırlanması. | 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı | ||||||
M A Y I S | 1 | Sınıf Rehberliği | Öğrencilere Atatürk’ün, Cumhuriyet’i Türk gençliğine emanet ettiğini; Atatürk’ün, Cumhuriyet’i korumak ve kollamak için gençlere verdiği görevleri kavratmak. Öğrencilere, İstanbul’un Fethi’nin Türk ve Dünya Tarihi’ndeki önemini kavratmak. | | ||||
2 | “19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı” ile ilgili görev dağılımının yapılması. | | ||||||
3 | Sınıf Rehberliği | 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı | ||||||
19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı konulu duvar gazetesinin hazırlanması. | ||||||||
4 | İstanbul’un Fethi konulu duvar gazetesi hazırlanması | | ||||||
H A Z İ R A N | 1 | Yıl sonu faaliyet raporunun hazırlanması. | Düzenli çalışmanın önemini kavratmak. Yıl sonu faaliyet raporunu hazırlamak ve yapılan çalışmaları değerlendirmek. | | ||||
| ||||||||
2 | Sınıf Rehberliği | |||||||
3 | Kulüp dosyasının düzenlenmesi. | |